Bouw mezzanine 1e en 2e leerjaar
1. De huidige lokalen hebben een vrije hoogte waardoor er een gevoel van ruimtelijkheid is. Bij het plaatsen van een mezzanine ontstaat al snel een bevangen gevoel. Met dit ontwerp maken we een gezellige cocon onder de mezzanine. Door de keuze van een cirkel lijkt de mezzanine te zweven in de klas. De directe en indirecte verlichting wordt verwerkt in de onderzijde van de cirkel.
2. De balustrade is opgebouwd uit geperforeerd staal. Dit zorgt voor een rustige en afgesloten cocon, maar biedt wel voldoende doorzichten om als leerkracht het overzicht over de klas te bewaren. Onder de mezzanine schijnt het licht indirect door de geperforeerde staalplaat. Een verduisterend gordijn volgt de cirkel en zorgt ervoor dat onder de mezzanine een afgesloten zone kan ontstaan voor projecties of workshops.
3. De klassen worden rechtstreeks verbonden door een deur. De mezzanine is toegankelijk via een stalen trap met veilige balustrade. Een poortje boven aan de mezzanine kan de ruimte veilig afsluiten tijdens spel- en werkmomenten.
4. De mezzanine is voorzien uit gepolierde en geperforeerde staalplaat. Door te kiezen voor deze materialiteit verdwijnt de mezzanine als een wolk in de lucht. Een houten vloer zorgt voor een warme afwerking.