Aanbod Woord

Print

Klassen die reeds volzet zijn

  • De klas pianoinitiatie is reeds volzet
  • De klas algemene initiatie is reeds volzet
  • AVV 2 - Griet - Woensdag 13u30 is reeds volzet, er is een tweede klas AVV 2 op zaterdag van 9u tot 10u bij Laura (leerlingen die wensen te wisselen naar zaterdag kunnen dit nog doen)
  • Voordracht M2A - Julie - dinsdag 18u is reeds volzet
  • Voordracht M2D - Julie - donderdag 18u is reeds volzet
  • Dans L2B - Lisa - dinsdag 17u30 is reeds volzet

Wil je in het middelpunt van de belangstelling staan? Geniet je van alleen of samen met anderen een act ineen te steken en dit te brengen voor een enthousiast publiek? Of wil je net je plankenkoorts overwinnen? Heb je het moeilijk om jouw plekje in te nemen en te tonen/uiten/delen wat er eigenlijk allemaal in jou zit? Kun je in de les moeilijk je mond houden? Zit je moeilijk stil? Of schrijf je stiekem poëzie? Of ben je net heel gevoelig en wil je daar graag beter mee leren omgaan? Misschien droom je om later acteur of actrice te worden? Woord is dan echt iets voor jou!

AVV: L1-L4 (8 tot 11 jaar)

We verbeteren op een speelse manier de taal en prikkelen de fantasie. De kinderen leren spelen, spreken en zichzelf te uiten voor een publiek. Ook aandacht voor een ander, naar elkaar leren luisteren en kijken, dus samenwerken is belangrijk.

Drama: M1-M2 (12 tot 13 jaar)

Een zeer speelse en actieve groepsles. Een voorbereiding op toneel!

De focus ligt op het non-verbale, het lichaam en de ruimte. We werken niet eens met een vaste tekst! Improvisatie en samenspelen is een must! We proberen ons denken los te laten en onze impulsen te vertrouwen. De lichamelijke en stemtechnische aspecten van het toneelspel worden al spelend bijgebracht.

In deze groepslessen staan het ontwikkelen van het spelplezier, het vrij laten van je ideeën en het durven “vliegen” in groep centraal.

Voordracht: M1, M2, M3 (12 tot 14 jaar)

Bij voordracht ligt de focus op spreken voor publiek. Er wordt individueel gewerkt met zowel ingestudeerde teksten (gedichten, monologen, stukjes proza) als improviseren en presenteren. Er wordt verder geoefend op uitspraak, taal, tekstanalyse, houding, energie, verstaanbaarheid en contact met het publiek. De leerlingen leren elkaar feedback te geven en te ontvangen.

Toneel: M3 H1-H3 (14 tot 17 jaar)

Leerling acteurs en actrices vertolken verschillende soorten teksten. Hoe maak ik mij deze tekst eigen? Hoe vul ik die in? We ontwikkelen een rol en maken keuzes. We zoeken, lachen, proberen en smijten ons binnen een veilig gevoel waar we zelfs op onze bek mogen gaan. De creativiteit en authenticiteit van de speler zorgt voor een persoonlijke, unieke interpretatie.

Op het einde van het schooljaar presenteren we voor het grote publiek een afgewerkte voorstelling met kostuum, licht en decor.

Repertoire Studie: Hogere Graad (15 tot 17 jaar)

Geen theorie. Iedere maand beleven we een theatervoorstelling. Deze bespreken we vooraf en nadien in de les. 

Hoe kan ik me inschrijven?