Kriebeltje roer
Is je kriebel ook thuisgekomen met ‘een kriebeltje roer’ verhaal?
Vrijdag 3 oktober gingen we terug van start!
Was is dat nu kriebeltje roer?
5 keer per schooljaar, vrijdagnamiddag.
Al de kriebels worden door elkaar geroerd en hebben de keuze uit een aanbod van activiteiten die bijzondere materialen, bijzondere ruimtes en soms speciale begeleiding nodig hebben. Bij de activiteit ligt de klemtoon op het doen, het handelen, het actief bezig zijn. Zelf doen, zelf voelen, zelf beleven, zelf vastleggen en zelf overdragen. We gebruiken hiervoor ons eigen talent en ook het talent van verschillende mensen van buiten de kriebel en zo kunnen wij de kriebels een ruim pakket aanbieden!
Vrijdag 3 oktober hadden ze keuze uit:
voorlezen op de kleuterschool, Bagaya leren kennen, stempelen/drukken op stof met Senegalese stempels, oogsten in de schooltuin, breien, vilten figuurtjes naaien, voetballen, lavendelzakjes maken, Squid-game, een pompoenslinger knutselen, een windvanger maken in de natuur, boekenleggers maken, aan de slag gaan met brushpennen, ecoline leren kennen in thema ‘herfst’, ‘kawaii ‘schattige figuurtjes tekenen, een uiltje naaien, een heus labyrint knutselen of meedoen met een sprookjesatelier over ‘De prinses op de erwt’.
Kortom jullie kriebels krijgen hier de kans om hun eigen kunnen te ontdekken, te ontwikkelen volgens eigen interesse, om te leren samenwerken, om te leren communiceren met jong en oud, om elkaar te helpen, om hulp te vragen, om hun eigen talenten te stimuleren, kortom om te zijn wie ze zijn! Maar dit gebeurt enkel dankzij jullie hulp!
Liefste helpende handen, duizendmaal bedankt!!
De kriebels schitterden erop los dankzij jullie!
Bedankt om samen school te maken!
We zijn goed gestart!